唔一定 Note 7 ! 日系機都有虹膜辨識玩 Fujitsu Arrows F-04G 評測

早幾日 Samsung 發佈了最新的旗艦手機 Galaxy Note 7,最吸引的自然是它內置的虹膜辨識功能。其實這項解鎖功能並非十分新的技術,早在去年 Fujitsu 推出的 Arrows F-04G 已經用上,不過此機去到最近先完全解到鎖,究竟用落係點?而家就等 Edward 同大家介紹下。

虹膜辨識登記易反應快

Fujitsu Arrows F-04G 可以講係全球第一部內建虹膜辨識功能的智能手機,相比 Samsung 的 Galaxy Note 7、甚至採用 Windows 10 手機版 OS 的 Lumia 950 更加早。但早唔代表反應差,一來登記上都好容易,筆者幾乎是一 take 過,大約 3 秒左右就登記完成。至於辨識速度就與幾日前推出的 Note 7 差不多,大約 1 秒左右就可過到解鎖步驟,超級好用。

另外提提大家,不要以為虹膜辨識是使用前置鏡頭作感應,其實是機身前方左上角有一個專門用於虹膜辨識的小鏡頭,加上是採用紅外線辨識技術,所以筆者在比較暗的房間測試都一樣過到,大家就唔洗擔心了。

▲要留意的是,虹膜辨識器的鏡頭是位置左上角,而不是用右上角的前置鏡頭的。

▲在設定中開啟「Lock & Security」,就見到「Register iris」這個登記虹膜的選項,之後選擇室內一個光線較充足的地方,如果有戴眼鏡的最好除下眼鏡。

▲之後再如上圖般放置用手機正面對著自己,就可以輕鬆登記了。

▲至於效果方面,從上面影片大家就可看到解鎖速度十分快,基本上只要雙眼放於兩個圓圈的位置,不用一秒就完成解鎖,真係好快。

▲不過登記虹膜辨識後仍要像指紋辨識一樣,選擇多一個解 lock 方法,有圖案、數字密碼或文字密碼。

機身靚!但少少大部兼機厚影響手感

至於機身設計方面,筆者覺得 F-04G 是靚的,尤其是機背,雖然只是用上塑膠機殼,但加上花紋及藍色機身,真係好型。不過問題是機身都幾厚,成 10.5mm 厚度,令部機雖然只是採用 5.2 吋熒幕,但單手操控都只係勉強做到,對於手細的人來講,真係要拿過上手先決定到入唔入得手。另外,F-04G 亦擁有一貫日系手機都有的防水防塵功能,級數為 IP58,所以所有保護蓋內籠邊位都有膠邊作防水用途。

▲藍色機背雖然只是採用塑膠物料,但加入直紋設計,加上拋光物料,睇落都真係幾型。

▲機頂加入埋銀色塗層,睇落好似少少金屬感,更型。另外,3.5mm 耳機插孔亦是位於機頂。

▲亦設有不少日系手機都有的天線,用於在日本時收睇流動電視。

▲至於機身左側就設有與 dock 接觸的金屬點,打開保護蓋就可以見到 SIM 卡插槽及 Micro USB 插槽。

▲由於 F-04G 支援 IP58 防水防塵功能,所以保護蓋內籠邊位設有防水膠邊以防入水。

▲至於機身右側就設有開關鍵及音量鍵,開關鍵還要是 Tiffany Blue 色,都幾靚。

▲機底右下角亦設有不少日系手機都有的手機繩扣位。

▲由於機身都幾厚,達到 10.5mm,所以雖然熒幕只是 5.2 吋,但單手操控都有少少勉強。

2K 熒幕質素算不錯

F-04G 採用了 5.2 吋 QHD 2K IPS LCD 熒幕,質素方面都幾唔錯,基本上文字顯示都幾銳利,不用放大都睇到細字。此外,顏色方面感覺都幾準確,屬自然向,唯一是側面睇時有少許變暗,但這是 IPS 熒幕的「原罪」,都無計,不過整體而言都令人滿意的。

▲F-04G 採用了 5.2 吋 IPS 熒幕,解像度為 QHD 2K。

▲顯示質素都算幾唔錯,文字顯示銳利而清晰,色彩方面都算自然向,睇落幾舒服。

▲可視角度都算闊,側面睇未見有變色情況,但就會有一點點變暗,但一般使用影響唔算太大。

鏡頭、效能算 OK

至於其他方面的表現,F-04G 都算是中上。鏡頭上它採用了 2,100 萬像素及 Sony IMX230 Exmor RS CMOS 感光元件,亦支援 4K 拍片。質素上筆者試影過幾張,算是不錯,顏色都算自然向,不過如果對著強光拍攝的話,會見到有明顯紫邊情況,放大睇亦見到有油畫化情況,如果大家接受到的話,整體都算 OK 的。

▲採用了 2,100 萬像素鏡頭,亦支援 4G 拍片。

▲色彩方面都算自然向,可反映出現場氣氛。

▲不過如有強光的話會有明顯紫邊情況。

▲另外,如果 100% 放大相片瀏覽的話,會見到油畫化情況都幾明顯。

介面方面,F-04G 採用一貫 Arrows 系列的詳盡設計,要摸上手都要一點時間,幸好設定介面設計得都算簡單。當然,作為日系機,亦內建了大量日本網絡商的預載 APPS,如果未用過日系機的 wire 民,可能要點時間適應了。

▲採用一貫 Arrows 系列手機的介面。

▲內建 Android 5.0.2 作業系統,介面上相比其他手機來講都有少少複雜,要少少時間上手。

▲好彩設定介面採用 12 格設計,都算簡單。

▲另外程式切換介面中,點按左下角一個按鍵就可以所有 APP 關閉。

最後效能方面,由於是去年推出的旗艦機款,很自然地只是採用了 Qualcomm Snapdragon 810 處理器,但都有 3GB RAM、32GB 內置儲存空間及 Adreno 430 圖像處理晶片,用 Geekbench 3 測試,雖然單核心處理效能上只介乎 Motorola Moto X 及 LG Nexus 5 之間,但多核心還算比去年 Motorola 推出的 Nexus 6 高,所以效能上基本都可以應付大部分人的日常需要。

▲規格上,F-04G 採用了 Qualcomm Snapdragon 810 處理器,算是去年的旗艦配置。

▲其他規格包括:3GB RAM 及 32GB 內置儲存空間。

▲以 Geekbench 3 測試,單核心及多核心處理效能分別獲得 693 分及 3,269 分,算是不錯。

總結:虹膜係好用但機價仍偏貴…

整體來講,Fujitsu 這部 Arrows F-04G 都算幾好用,尤其是它的虹膜辨識解鎖功能,可讓大家在 Samsung Galaxy Note 7 未出之前已經體驗到呢種解鎖功能的方便性,確實值得一讚。不過它一來效能已是去年的旗艦級數,與今年的旗艦機比始終有一點距離,而且機身亦偏厚,手大的用家可能才比較合適使用。最麻煩是它的售價仍高達 $5,980,這個價位其實大家等多一會兒,可能補多少少已足夠入手全新的 Note 7 了。如果它的售價可以下調 1K 左右,吸引力應該仍在的。

售價:$5,980
查詢:三禾電氣(2374 0618)

Leave a Comment