港女科技一週:數碼鴻溝

最近港女做緊一個有關「數碼鴻溝」(Digital Divide)的小小研究,係咁易了解過教育界、學生及家長係點樣睇電子學習、資訊科技教育、用電腦做功課等議題。唔知大家對於「數碼鴻溝」呢四個咁核突的字 有咩見解呢?我初初接觸的時候就覺得佢係「貧富懸殊」、「代溝」啲 friend,以大家運用資訊科技的能力,劃分出唔同的人。事實上,意思又真係差唔多喎!

根據維基百科,數碼鴻溝(又稱數碼隔膜或數碼差距),是以使用電腦及上網的機會,及對於電腦及上網的使用能力,來看社會上來自不同背景的人的差異。

 

由硬件上黎睇,香港人其實好幸福,因為我地基本上都可以負擔得到一人一機仲上到網,所以喺「使用電腦及上網的機會」上,每個人的差異不太。但港女最近同一個專門研究「數碼鴻溝及資訊科技教育」的教授傾過,佢同我講,科技並不止於硬件,我地要當識得用電腦識得上網,就好似幾十年前啲人識字一樣咁矜貴,識得善用及活用呢個溝通渠道,先至係贏家。

教授口中的「善用及活用」並不只係講緊「識得用」電腦或上網,因為佢認為科技要被看待成一個新媒體,即是一個新的溝通渠道及獲取知識的方法。

過往我地使用過的唔少媒體,由最傳統的報紙雜誌書藉,到電話收音機電視,及現在的電腦智能電話社交網絡,呢啲都係科技的一部分。每一個年代,「新」媒體的出現都會改變我地的習慣、溝通方法、以至世界觀,影響我地的生活。就好似最近,大家都「善用」 Facebook 直播功能:黎明直播道歉,補習名師直播詭辯,琴日下晝仲有勁多 Post 洗我版直播王維基考慮參選立法會記者會添!有求就有供,如果冇人睇,又邊會有人咁做~

教授喺一個鐘內再三強調,「我地必須要將科技看待成一個新媒體」,因為如果單純將科技當成是硬件,咁我地就只係會用到佢好皮毛的功能,不能 make the most out of it。現時由社交網絡主導的新媒體充滿主動性,我地可以隨時隨地表達所想,甚至集合群眾智慧,例如搵 Google 大神、維基大神及 Facebook 大神等,利用群眾的力量召集幫忙,不再是單向的發放或接收資訊。

科技發展的原意從來都係改善生活,更想拉近人與人之間的距離,然而,如果大家未能平等地善用其功能,即使一人一機在手,都會出現「數碼鴻溝」。

 

 

 

相關文章
Leave a Comment