港女科技一週:去日本學做分類回收

港女上個月睇左一套講日本人減廢及回收的新聞節目,見到佢地除左分開可燃、不可燃的垃圾之外,就連廚餘都有好多方法回收。係節目入面仲見到有一個一家三口的家庭在家中實行減廢,每日佢地可以只產生 6 個 ¥1 咁重的垃圾,連尿片都有得回收。港女的屋企實行左垃圾分類多年,但每日都會有半袋至一袋垃圾不能以分類形式丟棄,於是我決定去一轉日本,實地了解佢地的垃圾分類方式。

我諗唔少去過日本的讀者都知道日本的街上係無垃圾桶,連便利店都唔係間間有分類回收箱,如果手上有垃圾,分分鐘真係要拎到返屋企先有得掉。港女去左東京的幾個住宅區觀察,然後有以下發現。

最初發現呢啲籃的時候,係我行緊上山個陣,見到有架小貨車行兩步停一停,司機走出黎疊一疊啲籃,跟住又停一停,重覆以上動作,揸住架車一條斜路停四五次,我行路都快過佢,仲以為係啲籃疊得唔穩陣,驚佢冧落黎。

後來我見到有戶人家屋企外面放左以上四個顏色的籃出黎,我以為係放牛奶按樽或者係麵包之類,好奇走過去一看才知道原來係…
垃圾分類裝置!可能係日本不同的區域有不同的回收方式,呢個籃我真係第一次見,一般見過的都係用透明膠袋裝起不同類別的垃圾,再按日子丟棄,如下圖。分得咁仔細,仲見到有人負責收都係第一次見。

不過,回收還回收,港女覺得佢地貨品包裝真係落重本,拆完包裝出黎用得或食得的比例有時可以很低,同行友人笑說:「唔知係咪日本人啲野唔見得光,咩都要包幾層先出得街,就連飯盒、水樽、書⋯都可以整個套俾佢地入住架!」我諗包裝都係促進銷情的方法黎嘅,賣唔出拎去扔浪費啲,定係賣得出然後啲包裝拎去回收環保啲呢?我諗佢地都有計過嘅~

日本而家對於商家及家庭有成 50 幾項有關回收的守則,連用過的油都有方法回收,香港就連廚餘都冇得分開掉,幾時先做到人地一半呢?

Leave a Comment