3D Touch 好難用?好難學?Edward 分享 iPhone 6s Plus 體驗

今次 Apple 推出 iPhone 6s 及 6s Plus,其中一個重點新功能就係熒幕加入壓感嘅 3D Touch 功能。有人覺得多咗個操控模式方便咗,但都有人覺得多個操控要學好麻煩,而且唔係咁易學得識。究竟 3D Touch 用落係咪真係咁難?係咪真係咁無謂?Edward 而家就試俾大家睇。

 

美中不足,不是每一下都感應到

說說 3D Touch 的感覺,簡單講就是熒幕好像變成 Notebook 的 Touch Pad ,除了可輕點一下外,還可以「按壓」進行指令,而這個按壓不用太大力,稍稍好像貼郵票的力度就夠。當然你按下後熒幕不會像 TouchPad 般凹下去,取而代之是成功按壓半秒後給你一個「短震」,不過天恩說他覺得震動回應有點慢,而且「震度」像收到短訊般,不是太 Match 。如果震動回應快一點,而且是大力的震一下而不是半秒的「密震」,感覺會比較像真。另外成功率可能需要改善,時常都按不中,不知是自己力度未慣還是感應有問題。

一按、一壓 = 預覽、開啟

其實 3D Touch 聽落睇落好似好難,但筆者玩咗 5 分鐘度就已上手。其實 3D Touch 平時用,簡單來講就係按 (Peek)同壓(Pop)。先講按(Peek),就係輕輕用力按下希望快速瀏覽嘅內容,熒幕就會彈出一個懸浮視窗俾大家預覽呢項內容,當手指放開就會自動關閉;至於壓(Pop),就係當大家真係想開啟該內容,就再大力向下壓,就會完全開啟完整內容,俾大家詳細瀏覽。呢項功能,對於搵資料個時,又唔想下下開來睇咁慢同麻煩最為有用。

▲係相簿想預覽張相,輕按一下相片兼手指唔離開熒幕,就可以進入 Peek 功能。

▲當大力壓下,就會進入 Pop 功能開啟相片。

▲又例如係電郵入面,如果有網頁連結,輕按連結用 Peek 功能就可以預覽網頁內容。

▲再大力壓下就可以啟動 Pop 功能,係 Safari 開啟網頁瀏覽全文。

 

用途比想像多

至於用處方面,內置 APP 好多都用得到,包括:瀏覽訊息內嘅連結、相片、地圖等;瀏覽相簿內嘅相片、影片等;瀏覽通話內嘅常用聯絡人以方便快速聯絡;瀏覽地圖內嘅興趣點詳情等等。此外,未來就連部分第三方軟件都可支援,例如:按住 Facebook APP 圖示就可以快速出 feed、Instagram 內按住用戶名稱可快速瀏覽佢嘅個人資料等。不過 Edward 試過絕大部分第三方軟件現在的版本都未支援 Peek 及 Pop 功能,相信要等軟件更新過往先可以試用了。

▲係地圖入面亦可以用 Peek 瀏覽興趣點詳情。

拉上 / 左 / 右更多功能快速用

3D Touch 係咪得 Peek 同 Pop 更簡單?當然唔係!其實佢仲可以係指定軟件拉上、拉左或者拉右,就可以開啟到唔同功能。例如:係睇相個時 Peek,然後向上拉,就可以係下面揀係咪想複製相片、分享相片、將相片加入至喜好項目、又或者刪除相片;睇電郵個時,以 Peek 預覽電郵,然後向上拉,就可以揀回覆、轉寄、標示、通知我或者移動郵件,向右拉,就可以揀係「已讀」定係「未讀」,向左拉就可以揀係咪封存該電郵。呢啲附加功能,令大家基本上可以忘記以往嘅「漢堡包」鍵(即係三條橫線嘅按鍵),對於係地鐵無位坐,要企係度單手操控電話個時,特別有用(因為以前漢堡包鍵往往位於熒幕左、右上角,要單手按動係好難,點都要一隻手拿住電話,另一隻手先可以騰空到去按漢堡包鍵)。

▲例如:睇電郵時如係 Peek 電郵時向上拉,就會出現呢個目錄,方便進行快速回覆對方、轉寄電郵俾其他人等動作。

▲而向左、右拉,就可以快速進行其他動作。

「快速動作」唔開 APP 直入功能

3D Touch 亦可以令大家唔洗開 APP 都可以直入指定功能,例如:大家想快速開啟自拍功能,亦可以用呢個操控按下相機 APP 圖示,再選擇「自拍」就可以直接進入前置鏡頭拍攝 mode,唔洗入到相機先轉;你想聽 Apple Music 嘅 Beats 1 電台,只要輕按音樂 APP 圖示,再揀「播放 Beats 1」就可以了。有咗「快速動作」,真係可以令大家用手機個時快好多,手指唔洗離開熒幕都已經可以順暢操控 iPhone。

 

 

 

▲輕按 Safari 就可以快速顯示閱讀列表、顯示書籤、加入新的私密標籤頁或新增分頁功能。

▲輕按電郵 APP 就可以瀏覽所有收件箱、有否 VIP 寄 email 俾你、搜尋郵件或新增郵件。

▲輕按地圖就可以快速找到回家路線、標示現在位置、傳送現在位置或搜尋附近有咩興趣點。

▲至於輕按音樂更可以快速進入 Apple Music 電台收聽 Beats 1。

支援壓感線條可粗可幼

此外,3D Touch 亦可令大家係畫畫或者記事個時,唔似以前咁一條線就係一條線,而係可以根據按壓熒幕力度大細,去決定線條嘅顏色深淺以及是粗是幼。對於鍾意用 iPhone 畫畫又或者想記事個時有線條粗幼之分嘅用家來講,真係一個好體貼嘅功能。

▲以前係無 3D Touch 功能熒幕嘅 iPhone 上面,畫線就只能係畫線。

▲而家係 iPhone 6s / 6s Plus 上就可以用按壓熒幕輕重力,畫出幼或粗嘅線條。

 

Home 鍵更耐用

另外,3D Touch 仲有其他功能,例如:按壓熒幕最左側位置,就可以呼叫出程式切換介面,大家唔洗禁兩下 Home 制都可以做到相同效果,變相延長 Home 制壽命(不過 Edward 試過呢項功能都幾難用,成日按住左側唔小心就變咗移動頁面……);另外係用鍵盤打字個時,只要按壓鍵盤並保持手指在熒幕上不放開,按鍵就會消失,然後大家再移動手指,就可以移動遊標位置,方便更改已輸入文字。

▲按壓熒幕最左側,就可以呼叫出程式切換介面,連 Home 制都唔洗禁。

▲輸入文字時按壓鍵盤並且手指唔離開熒幕,然後向四方移動,就可以移動畫面上遊標,方便更改已輸入文字。

▲另外如果大家選擇咗 Live Photo 作為牆紙,只要按住畫面唔放,Live Photo 就會郁,變成會郁嘅背景。

 

 

總結:3D Touch 用咗真係番唔到轉頭

整體來講,3D Touch 真係唔係大家想像中咁難學,就算 IT 知識再一無所知嘅朋友,一般來講都可以係 15 分鐘內學識。而且 3D Touch 基本上可以令大家手指唔離開熒幕都單手操控到電話,對於智能手機操控來講,真係一個里程碑,因為用咗你就會覺得好好用而番唔到轉頭。所以如果大家真係出咗部 iPhone 6s / 6s Plus 自用,記住多啲用 3D Touch,對於處理任何動作都會快好多!筆者唯一希望係可以快啲有多啲第三方軟件支援 3D Touch,等大家唔洗局限只係用喺內置 APPS 咁少用途啦。

Leave a Comment