數碼港女週記:若你喜歡怪人,其實我很美


Source: www.salon.com

—(文章不含劇透,請入場自行觀看XD)—

我不懂寫影評,也不是想告訴大家 Benedict Cumberbatch 有多有型(小粉絲心心眼mode),英國口音有多好聽,只是看過這部電影後,想起當我們現在理所當然地享受網絡帶來的方便時,可能未曾退一萬步諗過「電腦」的起源原來是如此的苦澀。

沒有電腦的年代

我都算係經歷過沒有電腦的年代,想當年讀小學的時候,每人每年學期尾都要單打獨鬥做一份常識project,印象中有做過「環保的重要性」、「電力的產生」,「植物的生長」之類的題目(好鬼科學),份量係一本填滿的畫簿。一個小學生,除左教科書,何來 resources 自行學習呢啲咁抽象的知識,除左去圖書館借書,就係去政府各個公眾資訊中心攞單張。細細個就已經好認真做功課,當時為了份 project,同阿媽走遍港九新界,成日去科學館呀,博物館個啲參觀。上網搵料?電腦都冇點上網?影相?冇架,邊有咁方便,所有資料都係用。手。抄。係個度抄完一次,返到屋企仲要排版,重抄,仲要懶靚咁畫埋插圖(係好多插圖),仲要根據每份功課的特別要求:例如畫一張宣傳海報,作句呼籲口號,寫封建議書等等,埋尾。成本野都係手作,好原始好 raw。BTW,個幾本 project 仲係度,睇完覺得自己個時好叻叻豬。

而家做 project 點會咁做,首先用手寫勁唔 pro 囉,上維基一㩒啲資料就出晒黎啦,source 都 quote 埋俾你;唔明仲可以上 Youtube 睇片,唔識字都明;Present 連 powerpoint 都唔用啦,一係用 keynote 一係用網上 slideshow template;內容唔整返三幾個 infographics,design 幾個 keyart,邊夠型邊夠說服力呀?

時移世易,我地對世界的要求隨住知識膨脹及科技發展而改變,但試諗下,如果唔係有電腦之父- Alan Turing,我地邊有機會享受?

無敵是最寂寞

「一個被抹去的歷史人物,一個不被明白的天才,一生背負國家的機密,個人的秘密,被岐視、被欺負、被離棄、被自殺」

這是電影宣傳資料上對於 Alan Turing 的介紹。特立獨行是痛苦的,尤其處於思想不開放的社會,他們總不能逃離世俗的眼光。但電影安排了一個知己給 Alan Turing,在 Turing 最潦倒的時候,她說:

“Now, if you wish you could have been normal… I can promise you I do not. The world is an infinitely better place precisely because you weren’t.”

知己說的這句話沒有時效性,對於網絡主宰一切的21世紀仍然適用。

「世界很美,只因有你」

Can Machines Think?

電影除左俾大家了解 Alan Turing 的成就,裡面仲有問過一條問題,可能大家冇乜留意:Can Machines Think?,亦係 Alan Turing 1950 年的 Paper 入面佢反覆研究及論證的問題。睇的時候,我冇諗咁多,但當踏出戲院,我望一望手上的 Smartphone,結合電腦、手提電話、網絡…一部咁細的「machine」有無限咁多可能性,我再問一次自己「Can Machines Think?」 ,我唔係哲學家,可能會有思考謬誤,但當下我會答你 「Yes」。

係 Big Data 即將當道的年代,你的一舉一動幾乎可以透過計算及數據分析被預測,你的行為模式將被機器掌握,而且 for your information,我唔理佢會唔會爆炸啦,現時世界上最快的超級電腦,是由中國人民解放軍國防科學技術大學等單位研製的天河二號,好近我地。嗯,簡單黎講,你手上的機器將會估到你想點,再 feed 你。咁你話嘞,Can Machines Think?

我不禁打了一個冷震,突然間,我有少少懷念同阿媽通街跑,搵資料做 project 的日子。Alan Turing 應該冇諗過會後世會有咁多人將佢的研究發揚光大,令而家人人手中都有部「機械腦」。

Leave a Comment